Regulamin usług hostingowych

REGULAMIN USŁUG hostingowych PRIV CD

§ 1

Postanowienia ogólne

1. Regulamin określa zasady świadczenia usługi hostingu, zwanej dalej Usługą, zawarcia umowy przez Klienta i Operatora, w tym ich prawa oraz obowiązki.

2. Regulamin jest regulaminem świadczenia usług drogą elektroniczną, o którym mowa w art. 8 ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2002 Nr 144 z późn. zm.).

3. Regulamin określa w szczególności:

1) rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną;

2) warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym:

a. wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się usługodawca,

b. zakaz dostarczania przez usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym;

3) warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie Usług drogą elektroniczną;

4) tryb postępowania reklamacyjnego.

4. Operator świadczy Usługi drogą elektroniczną zgodnie z Regulaminem.

5. Operator nieodpłatnie udostępnia Klientowi Regulamin przed zawarciem umowy o świadczenie takich usług, a także – na jego żądanie – w taki sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Klient.

§ 2

Definicje

Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:

1. Okres Abonamentowy – okres jednego roku liczony od momentu kupna lub odnowienia Usługi;

2. Opłata Abonamentowa – odpowiednie kwoty brutto w polskich złotych, wnoszone w formie przelewu bankowego na rachunek Operatora, wynikające z realizowanej Usługi, przy czym Klient zgadza się na wystawianie faktur bez swojego podpisu;

3. Regulamin – regulamin usługi hostingu świadczonej przez PRIV CD;

4. Usługa – usługa polegająca na odpłatnym udostępnieniu przez Operatora zasobów serwera hostingowego Klientowi;

6. Operator – PRIV CD Krzysztof Druzgała z siedzibą w Piława Górna ul. Piastowska 50A/1, 58-240 Piława Górna, NIP 8821731016;

7. Klient – osoba fizyczna lub inny podmiot prawa, z którym zawarta została Umowa zgodnie z Regulaminem;

§ 3

Zawarcie Umowy i świadczenie Usług

1. Warunkami świadczenia Usługi jest:

1) akceptacja Regulaminu przez Klienta;

2) złożenie zamówienia przez Klienta i zawarcie umowy;

3) zapłata przez Klienta za usługę;

4) przekazanie Operatorowi przez Klienta w celu świadczenia usługi swoich prawdziwych danych:

a. imię i nazwisko albo pełna nazwa firmy;

b. adres do korespondencji (ulica wraz numerem budynku lub lokalu, kod pocztowy, miejscowość);

c. adres e-mail;

d. numer telefonu;

e. w przypadku podmiotów prowadzących działalność gospodarczą dodatkowo NIP.

5) zawarcia przez Klienta z Operatorem umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych zgodnie formularzem Operatora.

2. Informacje o przetwarzaniu danych osobowych Operatora są dostępne na stronie https://privcd.pl.

3. Zgłoszenie danych, o których mowa w ust. 1 jest równoznaczne z wyrażeniem zgody postanowienia niniejszego regulaminu.

4. Klient korzystając z Usługi Operatora nie może w jej ramach:

1) przekazywać jej do używania przez inne podmioty;

2) naruszać prawa powszechnie obowiązującego;

3) naruszać zasad współżycia społecznego;

4) naruszać dobrych obyczajów;

5) naruszać niniejszego Regulaminu;

6) naruszać chronionych praw osób trzecich;

7) rozsyłać spamu lub wirusów;

8) udostępniać niedozwolonych prawem treści.

5. W przypadku naruszenia przez Klienta ust. 4 Operator może wypowiedzieć umowę, o której mowa w ust. 9 ze skutkiem natychmiastowym.

6. Warunkiem świadczenia Usługi jest zapłata przez Klienta odpowiedniej Opłaty Abonamentowej na podstawie wystawionej faktury.

7. Warunkiem odnowienia Usługi jest zapłata odpowiedniej Opłaty Abonamentowej oraz jej wpłynięcie na konto Operatora nie później niż przed upływem Okresu Abonamentowego. Operator wystawia fakturę lub fakturę proforma najwcześniej 1 miesiąc przed terminem wygaśnięcia usługi.

8. Operator odmawia świadczenia usługi w przypadku naruszenia przez Klienta postanowień określonych w ust. 1 i 4.

9. Umowa jest zawierana na czas określony w postaci Okresu Abonamentowego określonego w wystawionej fakturze.

10. Operator przystępuje do realizacji Usługi w ciągu 24 godzin od otrzymania zapłaty, o której mowa w ust. 6 lub 7.

11. Umowa wygasa z końcem Okresu Abonamentowego;

12. Po wygaśnięciu Usługi z powodu braku opłaty, dane, w tym bazy danych, poczta, pliki użytkownika oraz konfiguracja (np. certyfikaty SSL, harmonogramy zadań) Usługi są kasowane po upływie 7 dni. Jeżeli po usunięciu tych danych, Klient nie będzie posiadać niczego (żadnych domen, certyfikatów SSL), konto oraz dane Klienta również są usuwane.

§ 4

Obowiązki stron

1. Klient ma w szczególności następujące obowiązki:

1) przestrzegania Regulaminu;

2) zapłaty za Usługę;

3) korzystania z Usługi w sposób zgodny z prawem powszechnie obowiązującym, zasadami współżycia społecznego oraz dobrymi obyczajami;

2. Operator ma następujące obowiązki:

1) świadczenia Usług zgodnie z Regulaminem;

2) rozpoznawania reklamacji Klienta;

3) przestrzegania praw konsumenta w przypadku Klientów będących konsumentami, w tym obowiązków wynikających z ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827 z późn. zm.), zwanej dalej także UPK;

§ 5

Wyłączenie odpowiedzialności

1. Operator nie ponosi odpowiedzialności za:

1) brak możliwości świadczenia Usługi z powodu siły wyższej lub winy osób trzecich;

2) brak możliwości świadczenia Usługi z powodu awarii lub koniecznych prac administracyjnych;

3) brak możliwości świadczenia Usługi z uwagi na problemy techniczne związane z realizacją płatności przez osoby trzecie, w tym operatorów systemów płatniczych;

4) utracone korzyści Klienta lub osób trzecich z powodu braku świadczenia Usługi;

5) treści przekazywane przez Klienta w związku z świadczeniem Usługi;

6) brak możliwości świadczenia Usługi z uwagi na przepisy prawa powszechnie obowiązującego;

7) brak możliwości świadczenia Usługi z uwagi na orzeczenia sądów;

8) brak możliwości świadczenia Usługi z uwagi na orzeczenia organów publicznych;

9) straty powstałe w wyniku działania aplikacji uruchomionych w ramach świadczonej Usługi, w tym odebrania maila z wirusem, który wpłynął na pracę sprzętu Klienta;

10) włamania na skrzynkę pocztową z przyczyn leżących po stronie Klienta np. słabego hasła lub włamania pomimo dołożenia przez Operatora wszelkich starań, standardowych dla usług hostingowych;

11) włamania do aplikacji (PHP) z powodu luk w tym oprogramowaniu lub samych błędów w interpreterach PHP;

12) za niedostarczone wiadomości pocztowe, w wyniku działania filtrów antyspamowych serwerów docelowych;

13) włamania na strony WWW;

14) włamania na usługę FTP.

2. Klient we własnym zakresie tworzy kopie zapasowe wszelkich plików przekazywanych do Operatora w ramach świadczonej Usługi. Kopie zapasowe wykonywane przez Operatora są wykonywanie wyłącznie w celu zabezpieczenia danych przed ich utratą, a nie po to, aby Klient mógł odtwarzać stan danych na konkretny dzień, przy czym Operator nie odpowiada za utratę danych w przypadku awarii.

3. Operator zastrzega sobie prawo do wyłączania lub ograniczenia usług, które powodują nadmierne obciążenie serwera, po uprzednim poinformowaniu Klienta o takim zamiarze.

4. Operator zastrzega sobie prawo do blokowania usług wysyłających mailing lub ograniczenia częstotliwości wychodzących wiadomości e-mail jeżeli ich działanie ma negatywny wpływ na serwer pocztowy (tzw. reputację w Internecie), co może skutkować odrzucaniem całej poczty z niego wychodzącej przez serwery docelowe innych firm.

5. Nadmierna liczba prób logowania na skrzynki pocztowe z pojedynczego adresu IP może skutkować jego blokadą na 24 godziny, niezależnie czy była to próba ataku typu bruteforce, czy faktyczne próby logowania przez użytkownika Usługi.

§ 6

Dane teleadresowe Operatora

1. Dane teleadresowe Operatora pozwalające Klientowi na kontakt z Operatorem:

1) adres pocztowy: ul. Piastowska 50A/1, 58-240 Piława Górna

2) numer telefonu: +48 608 31 51 89

3) adres poczty elektronicznej: biuro@privcd.com.pl

§ 7

Reklamacje

1. Klient może zgłaszać Operatorowi reklamacje w zakresie Usługi poprzez ich przesłanie na adres siedziby Operatora lub adres poczty elektronicznej biuro@privcd.com.pl.

2. Reklamacja powinna zawierać uzasadnienie oraz dane Klienta w postaci: imienia, nazwiska/nazwy, adresu e-mail, numeru telefonu kontaktowego.

3. Operator rozpoznaje reklamacje w terminie 30 dni od ich otrzymania i powiadamia Klienta w zakresie rozpoznania reklamacji.

§ 8

Postanowienia końcowe

1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 16 lipca 2025 r. i jest dostępny na stronie https://privcd.pl.

2. Operator może zmieniać Regulamin, przy czym powinien poinformować Klientów o zmianie Regulaminu na 14 dni przed wprowadzeniem zmian.

3. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie odpowiednie zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego na terenie Polski.

4. W przypadku, gdyby którekolwiek z postanowień niniejszego regulaminu było nieważne lub nieskuteczne nie czyni to nieważnym lub bezskutecznym pozostałych postanowień Regulaminu.

5. W zakresie przetwarzania danych osobowych strony zawierają dodatkową umowę przetwarzania danych osobowych.

6. Właściwym dla rozpoznawania wszelkich sporów związanych z Regulaminem i świadczonych na jego podstawie Usług jest sąd powszechny właściwy dla siedziby Operatora.